rss · Вівторок, 20.11.2018, 03:10

Опитування

Маєток Терещенка
1. Відреставрувати
2. Музей і монастир
3. Мені байдуже
4. Тільки музей селища
5. Тільки монастир
6. Нехай розвалиться
Всього відповідей: 67
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Модератор форуму: Shooler, lusi  
Форум селища міського типу Червоне, Червоне - зробимо кращим »  Школопедія (Школопедия) » Зарубіжна література » 9 клас: Із літератури європейського бароко (9 клас: Із літератури європейського бароко)
9 клас: Із літератури європейського бароко
ShoolerДата: Неділя, 01.03.2009, 22:41 | Повідомлення № 1
Супермодератор
Група: Модератори
Повідомлень: 3529
х-статус:
Veni! Vidi! Vici!

9 клас: Із літератури європейського бароко

Бароко як перший загальноєвропейський художній напрям. Європейське і українське бароко.

Пeдро Кальдерон (1600—1681). “Життя — це сон”



Я - волк! И вожака хочу я трон.
Ведь жизнь имеет волчий нрав.
В ней справедливейший закон -
Кто всех сильнее тот и прав!
 
lusiДата: Четвер, 12.03.2009, 00:31 | Повідомлення № 2
Шановний мешканець
Група: Друзі
Повідомлень: 458

У художній культурі періоду Реформації сформува­лися два стилі — бароко і класицизм.

Епоха бароко (від італ. barocco — дивний, химерний) на­стала після глибокої духовної кризи, викликаної Реформацією. Цьому стилю властивий своєрідний погляд на людину і світ як на величезний театр, де кожний виконує свою роль. Бага­тий порт Амстердама у 1638 р. відкрив міський театр, над входом якого можна було прочитати: "Наш світ — сцена, у кожного тут своя роль і кожному відплатиться по заслузі". Прийшовши на зміну культурі Відродження, бароко відкрило простір для нових можливостей у розвитку мистецтва, що особливо виявилось у створенні грандіозних міських і пар­кових ансамблів. Його стилістика відзначається великим дра­матизмом, часто трагізмом світосприймання, складною врівноваженістю динамічних композицій, підвищеною ек­спресивністю, прагненням поєднати реальність та ілюзії. Ди­намізм скульптури бароко, на відміну від ренесансової скульптури спокою, викликає не оптимістичне відчуття мо­гутності, величі можливостей людини, а скоріше, захоплення легкістю, витонченістю, якоюсь нереальною, неземною при­вабливістю. Якщо у митців класичної Греції та Відродження боги зображались олюдненими, то в італійського скульптора Д. Л. Берніні (1598—1680) вони залишаються богами. В його скульптурній групі "Аполлон і Дафна" відчувається ілюзія польоту, але якогось незвичайного, майже нереального, дещо фантастичного.

Архітектура бароко зберігає деякі досягнення епохи Від­родження, однак у ренесансових формах виражений інший зміст, інше світовідчуття. Це особливо помітно у контрас­тах між елементами важких об'ємних конструкцій, які

символізували земне, та елементами легких витончених конструкцій — втілення величного. Майстри цього стилю розробляли новий тип міського палацу, одночасно вирішу­ючи завдання створення великих ансамблів. Особливо вра­жають споруди комплексу собору і площі св. Петра в Римі, авторство яких також належить Д. Л. Берніні. Видатними представниками бароко у живописі були італієць М. Кара­ваджо і голландець П. Рубенс. М. Караваджо (1537—1610) розробив прийом так званого нічного освітлення, завдяки якому домігся ефектних контрастів світла й тіні. Творчості П. Рубенса (1577—1640) властивий високий гуманістичний пафос (назвемо хоча б картини "Підняття хреста", "Вак­ханалія"). Загалом, стиль бароко був неоднорідним, у ньому прослідковуються різні напрямки: "високе" бароко (арис­тократичне, дворянське і церковне), "середнє" і "низьке" (міщанське і селянське).

Додано (11.03.2009, 23:30)
---------------------------------------------
Педро Кальдерон де ла Барка

Pedro Calderón de la Barca

Полная фамилия Кальдерон де ла Барка Энао де ла Барреда-и-Рианьо –

Calderón de la Barca Henao de la Barreda y Riaño

Испанский драматург

Родился 17 января 1600г. в Мадриде, сын идальго из Монтаньи (область Астурии).

Учится в иезуитской коллегии.

1619 – начинает писать пьесы, затем всецело посвящает себя литературе.

Творчество Кальдерона можно разделить на четыре периода. В первый – «ученический» (до середины 1620-х гг.) – Кальдерон под влиянием Лопе де Вега создаёт комедии «Плаща и шпаги»: «Любовь, честь и власть» (Amor, honor y poder, 1623), «Мнимый звездочёт» (El astrólogo fingido, 1624), «Игра любви и случая» (Lances de amor y fortuna, 1625) и др., национально-патриотическая драма «Осада Бреды» (El sitio de Breda, 1625).

1620 – заканчивает изучение гражданского и канонического права в университетах Алкалы и Саламанки.

1625-1635 – до середины 1630-х гг. длится «синтетический» период творчества Кальдерона, который характеризуется стремлением к широким обобщениям, постановке философских и этических проблем, одновременной разработке нескольких тем в одной пьесе: «Стойкий принц» (El príncipe constante, 1628-1629), «Жизнь есть сон» (La vida es sueсo, 1631-1632), «Сам у себя под стражей» (El alcaide de sí mismo, 1636).

1635-1650 – в длящийся до конца 1640-х гг. «аналитический» период Кальдерон тяготеет к концентрированной разработке отдельных тем, раскрывая какую-либо ведущую черту в характере героя: «Врач своей чести» (El medico de su honra, 1635), «Саламейский алькальд» (El Alcalde de Zalamea, 1640-1645, изд. 1651).

1635-1638 – участвует в войне с Францией.

1637 – посвящён в рыцари Сантьяго.

1640 – участвует в экспедиции по усмирению Каталонии.

1651 – рукоположён в священники. Пишет много ауто (религиозные пьесы).

Начинается четвёртый период творчества – период «мелодраматических аллегорий», когда Кальдерон сочиняет для пышных придворных празднеств пьесы с музыкой, пением, балетными номерами.

1665 – после смерти своего покровителя Филиппа IV пишет в основном ауто и пьесы по заказу двора.

1680 – составляет список своих пьес, включающий 111 комедий и 70 ауто. В настоящее время известны 120 комедий и драм, 80 ауто и 200 пьес малых жанров; некоторые произведения не разысканы и известны только по названиям.

25 мая 1681 – Кальдерон умер в Мадриде.

1682-1691 – первое посмертное полное собрание пьес Кальдерона.

Кальдерон писал почти исключительно драмы и создал круг последователей в жанре испанской комедии. Его нововведения касались как стиля, так и драматургической техники. Он сохранил традиционные для комедии три акта, характерное для нее разнообразие размеров и решение характера в категориях таких национальных ценностей и поведенческих императивов, как честь, однако смысл его поэзии и драматической системы глубоко оригинален. Драма Кальдерона принадлежит барокко. Кальдерон часто прибегает к поэтическому приему, при котором блестящие метафоры громоздятся друг на друга, а затем сливаются в финальном перечислении, чтобы подчеркнуть логическое напряжение, порождаемое их разнородностью.

Додано (11.03.2009, 23:31)
---------------------------------------------
Монолог Сигізмунда з драми "Життя — це сон"

Ох, я нещасний! Ох, я безталанний!
Боже правий, змилостився,
Заміни на ласку гнів!
Чим тобі я завинив —
Тим хіба, що народився?
Безперечно, провинивсь я
Саме цим в очах твоїх;
Присуди небес благих
Непреложні й неодмінні,
Бо родитися людині —
То уже найтяжчий гріх.
Злочин свій я визнаю,
Та скажи мені, Всевишній,
Чи один я в тебе грішний,
Чи на видноті стою,
Чи на голову мою
Ти зіслав найтяжчі кари?
Родяться ж і інші тварі,
То й вони провинні теж,
А ти блага їм даєш,
Про які я тільки марю...
Родиться на світі птах,
Гарний, мов пірната квітка
Чи яка крилата вітка,
I шугає в небесах
Куди хоче — мах, мах, мах —
По ефірному роздоллі;
Десь там є й кубельце долі,
Хоч сиди, а хоч лиши...
В мене, Боже, більш душі,
Чом же маю менше волі?
Родиться у лісі звір
У плямистій гарній шкурі
(Мов чий пензель із натури
Змалював там знаки зір),
Поринає в світу вир
I жорстоким мимоволі
Стає в хижому околі,
Щоб себе оберегти...
В мене більше доброти,
Чом же маю менше волі?
Родиться у хвилі риба,
Німий виплодок морський;
Ніби човник той з луски,
Надринає часом з глибу,
Як, своєму вірна трибу,
Ходить, швидко чи поволі,
По підводнім виноколі
Між плавкого баговиння...
В мене більше розуміння,
Чом же маю менше волі?
Родиться в яру струмок,
Дзюркотливая течійка,
I, неначе срібна змійка,
В'ється любо між квіток,
Дзвонить чисто, мов дзвінок,
I радіє своїй долі:
По відкритім рівнім полі
Йому бігти все життя...
В мене більше почуття,
Чом же маю менше волі?
Думка ця з ума зведе...
Я у розпачі безумній
Клекочу, немов Везувій,
Серце вирвав би з грудей!
Де ж тут правда? Розум де?
Де закон, що ставить міру?
Щоб людині — ні, не вірю! —
Господь Бог того не дав,
Що так щедро дарував
Річці й рибі, птиці й звірю?!



Я - Ангел!.. Только крылья в стирке, нимб на подзарядке, а рожки и хвост - это у меня наследственное...))))

Повідомлення відредактовано lusi - Четвер, 12.03.2009, 00:28
 
Форум селища міського типу Червоне, Червоне - зробимо кращим »  Школопедія (Школопедия) » Зарубіжна література » 9 клас: Із літератури європейського бароко (9 клас: Із літератури європейського бароко)
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук:


Оплата будь-яких послуг через інтернет

Вхід

Логін:
Пароль:

Інформація

Ваш IP: 54.221.75.68
Браузер:

Cайт живе: