rss · Субота, 18.11.2017, 11:12

Опитування

Маєток Терещенка
1. Відреставрувати
2. Музей і монастир
3. Мені байдуже
4. Тільки музей селища
5. Тільки монастир
6. Нехай розвалиться
Всього відповідей: 67
Сторінка 1 з 11
Модератор форуму: Shooler, lusi 
Форум селища міського типу Червоне, Червоне - зробимо кращим »  Школопедія (Школопедия) » Зарубіжна література » 6 клас: Байка у світовій літературі (6 клас: Байка у світовій літературі)
6 клас: Байка у світовій літературі
ShoolerДата: Четвер, 26.02.2009, 22:56 | Повідомлення № 1
Супермодератор
Група: Модератори
Повідомлень: 3529
х-статус:
Veni! Vidi! Vici!

6 клас: Байка у світовій літературі

Езоп (VI ст. до н. е.). “Вовк і Ягня”, “Крук і Лисиця”, “Мурашка і Цикада”, “Хліборобові діти”

Жан де Лафонтен (1621—1695). “Зачумлені звірі”

Іван Крилов (1769—1844). “Вовк і Ягня”

Байка як жанр літератури та її особливості.
Алегоричний та повчальний зміст байки, відображення в ній законів життя людей, народної мудрості: осуд свавілля та насильства, різноманітних людських вад; уславлення працьовитості, розуму, доброти та інших людських чеснот.



Я - волк! И вожака хочу я трон.
Ведь жизнь имеет волчий нрав.
В ней справедливейший закон -
Кто всех сильнее тот и прав!
 
lusiДата: П'ятниця, 27.02.2009, 22:36 | Повідомлення № 2
Шановний мешканець
Група: Друзі
Повідомлень: 458

Напівлегендарною постаттю, як і Гомер, залишається в давньогрецькій культурі і Езоп, якому приписується авторство численних байок. Цілком можливо, що Езоп — особа історична і жив десь у VI ст. до нової ери. Історія його життя наповнена легендарними подробицями — каліка, раб, який походив із Фрігії або з Фракії; жив на Самосі і був відпущений там на волю; посланий у Дельфи, був скинутий там місцевими жителями зі скелі через сварки, що виникли поміж ними. Але навіть з цієї біографії, з інших переказів та легенд про Езопа, що дійшли до наших днів, перед читачем постає обличчя народного поета, мислителя і наставника-мораліста. В Езоп і підкреслюється його духовне благородство, мудрий розум, любов до простої людини, якій присвячено всі його настанови. Римський письменник II століття нашої ери Авл-Геллій писав про нього: "Езоп, фрігійський байкар, не випадково вважався мудрецем; бо свої корисні поради і настанови він давав без суворості і владності, як це звичайно роблять філософи, а вигадував дивні та цікаві притчі; розумно і прозорливо обдумані історії передавав людям з вкоюсь принадою для слуху".

Жанр байки своїм корінням сягає у плідні надра народної творчості. Коротке, з певною моральною настановою оповідання, в якому діяли представники живої або неживої природи, було відоме задовго до Езопа, а за його життя жанр байки розповсюдився досить широко. Очевидно, байки Езопа належали до прозового жанру літератури і мали вигляд невеличких стислих оповідань, героями яких найчастіше стають тварини, птахи, люди. Для їхнього сюжету використані найрізноманітніші події і явища навколишнього життя, осмислені автором, який робить з них певні моральні висновки. Власне, твори Езопа — це розсудливі спостереження над життям, в яких виявляється повнота практичного розуму і життєвого досвіду багатьох поколінь. Деякі його висновки настільки точні, що стали афоризмами та приказками і органічно ввійшли в народну мову ("Справжніх друзів пізнають у біді"; "Де потрібні руки — слова ні до чого"; "Прийшла біда — каяття не допоможе").

Значне місце у творах Езопа займає соціальна тема, викриття нерівності між бідними і багатими. Щоправда, він лише констатує і засуджує цю несправедливість, пропонуючи дотримуватися поміркованості в житті, бо гонитву за багатством супроводжують небезпека і лихо, а багатство розбещує і губить людину ("Осел і Лев'яча шкура", "Дрізд").

Багато байок Езопа присвячено практичній діяльності людини, — джерелом добробуту селянина він вважає труд, а не війни і грабунок ("Хлібороб і його діти", "Мурашка і Жук").

Велике місце у творах Езопа займає питання взаємин між людьми. Тут він особливо виступає поборником житейської мудрості; повчаючи одних і сміючися з інших, знову закликає до поміркованості ("Лев і Миша", "Вівчар і Вовченята").

Езопа цікавить тема дружби, — він намагається визначити обов'язки, що їх накладає на людину це почуття ("Орел і Лисиця").

Значна кількість байок присвячена роздумам над долею людини та її вчинками ("Лисиця і Кури", "Орач і Вовк").

З ім'ям Езопа пов'язаний вислів «езопівська мова», тобто мова натяків, недомовок, замаскованих думок автора. Наступні покоління письменників у певних історичних умовах часто користувалися цим прийомом.

Езоп був дитиною свого часу, — віра в богів у нього поєднується із схилянням перед долею, від якої нібито людина втекти не може. Ця позиція автора байок певною мірою відбилася і на його творчості. Та саме Езоп лишився в історії літератури як засновник жанру, чиї твори поетично оброблялися пізнішими байкарями — Лютером, Лафонтеном, Лессінгом, Криловим, Глібовим.

Додано (27.02.2009, 21:25)
---------------------------------------------
Жан ДЕ ЛАФОНТЕН.
/Jean de LA FONTAINE/,
(1621 — 13.4.1695),
французький поет-байкар. Він виріс у провінції Шампань у родині "доглядача вод і лісів". Характер Лафонтена був безтурботним, про його неуважність розповідали безліч забавних історій. Його захищали багаті меценати, з якими він розплачувався за стіл і дах віршами, одами й мадригалами.

Слава національного поета до нього прийшла з виходом першого збірника байок. Усього ж він написав 12 книг "Байок", сміливо й дотепно висміюючи пороки й недоліки сучасного йому суспільства. Багато сюжетів лафонтенівських байок пізніше використав великий російський байкар Іван КРИЛОВ.

О. С. ПУШКІН так охарактеризував обох байкарів: "Обоє вони вічно залишаться улюбленцями своїх земляків. Хтось справедливо помітив, що простодушність є вроджена властивість французького народу, напроти того, відмітна риса в наших вдачах є якесь веселе лукавство розуму, насмішкуватість і мальовничий спосіб виражатися: Лафонтен і Крилов представники духу обох народів".

Читаємо байку тут: http://bookland.net.ua/reader/book/1657/

Додано (27.02.2009, 21:36)
---------------------------------------------
Крилов Іван Андрійович

Народився у Москві в родині бідного армійського офіцера. Батько служив в драгунському полку, вислужившись з солдатів, був головою магістрату в Твері, помер в 1778, залишивши вдову з двома малолітніми дітьми. Дитячі роки Івана Крилова пройшли в Твері. Грамоті вивчився вдома, французькою мовою займався у сім’ї знайомих. У 1777 Крилов був записаний в цивільну службу підканцеляристом калязінського нижнього земського суду, потім тверського магістрату.

В кінці 1782 поїхав до Петербургу з матір'ю, якій вдалося влаштувати його на службу в Петербурзьку Казенну палату (служив чиновником 1783 - 1787). Відсутність освіти заповнював самостійним вивченням літератури, математики, французької та італійської мов. У 14 років (1784 рік) написав оперу "Кофейница", відніс її до книгаря Брейткопфа, який дав за неї авторові на 60 рублів книг (Расина, Мольера і Буало), але оперу так і не надрукував. "Кофейница" була опублікована тільки в 1868. У казенній палаті Крилов отримував лише 80 - 90 рублів в рік, чим не був задоволений, тому перейшов у Кабінет Її Величності. З 1787 по травень 1788 служив в Гірській експедиції в Петербурзі. У 1788 Крилов залишився без матері і на його руках залишився молодший брат, Лев, про якого він все життя піклувався, як про сина (той в листах називав його зазвичай "тятенькой").

У 1789, в друкарні І.Г. Рахманінова, Крилов друкує щомісячний сатиричний журнал "Пошта Духів". Зображення недоліків російського суспільства вклалося тут у фантастичну форму листування гномів з чарівником Малікульмульком. "Пошта Духів" виходила тільки з січня по серпень, оскільки мала всього 80 передплатників; у 1802 вона вийшла другим виданням. Вийшовши в 1791 у відставку, Крилов стає власником друкарні і з січня 1792 починає друкувати в ній журнал "Глядач", що виражав сатиричний ухил. "Глядач" мав 170 передплатників і в 1793 перетворився на "Санкт-петербурзький Меркурій", який проіснував усього рік й не мав особливого успіху. З 1792 за Криловим було встановлено поліцейське спостереження. Після виходу в світ повісті "Каїб" і ряду сатиричних творів, викликав незадоволеність Катерини II і в кінці 1793 Крилов був вимушений виїхати з Петербургу в провінцію і припинити літературну діяльність.

З 1794 до осені 1795 жив у Москві, був прийнятий в багатьох відомих родинах, але його ім'я потрапило в поліцейський реєстр завзятих карткових гравців, через що, за деякими свідченнями, Крилов був вимушений покинути Москву. У 1797 він зустрівся в Москві з князем С.Ф. Голіциним і виїхав до нього в село, в Україну, як вчитель дітей і секретар. До цього часу Крилов вже мав різнобічну освіту, добре грав на скрипці, знав італійський і виявився чудовим викладачем мови і словесності. У 1801 князя Голіцина було призначено ризьким генерал-губернатором, і Крилов найнявся до нього секретарем. У 1803 знов вийшов у відставку. У наступні два роки вів велику гру в карти, вигравши дуже велику суму, роз'їжджав ярмарками. У 1805 Крилов був в Москві й показав І.І. Дмітрієву свій переклад двох байок Лафонтена: "Дуб і Тростина" і "Розбірлива наречена". Крилов завжди любив Лафонтена (якого називав Фонтеном) і, за переказами, вже в ранній юності випробовував свої сили у перекладі байок. У 1806 він надрукував тільки 3 байки. У 1808 - 1810 Крилов служив в Монетному департаменті під керівництвом Оленіна.

В 1809 году вийшла перша книга байок. В 1812 році отримав посаду бібліотекаря, а в 1816 році він стає бібліотекарем в Публічній бібліотеці, де пропрацював майже до кінця свого життя - до 1841 року.

Помер Іван Андрійович Крилов в Петербурзі 21 листопада 1844 року

Читаємо байку тут: http://bookland.net.ua/reader/book/1655/



Я - Ангел!.. Только крылья в стирке, нимб на подзарядке, а рожки и хвост - это у меня наследственное...))))

Повідомлення відредактовано lusi - П'ятниця, 27.02.2009, 22:27
 
Форум селища міського типу Червоне, Червоне - зробимо кращим »  Школопедія (Школопедия) » Зарубіжна література » 6 клас: Байка у світовій літературі (6 клас: Байка у світовій літературі)
Сторінка 1 з 11
Пошук:


Оплата будь-яких послуг через інтернет

Вхід

Логін:
Пароль:

Інформація

Ваш IP: 54.161.108.158
Браузер:

Cайт живе: