rss · П'ятниця, 20.10.2017, 17:24

Опитування

Покращення в смт Червоне.
1. Дуже необхідні!
2. Байдуже
3. Ні. Все і так добре
4. Це не можливо
5. Покращення вже є
Всього відповідей: 35
Сторінка 1 з 11
Модератор форуму: Shooler, lusi 
Форум селища міського типу Червоне, Червоне - зробимо кращим »  Школопедія (Школопедия) » Фізична культура » Туризм 6-й клас (Теоретична підготовка)
Туризм 6-й клас
mr_smithДата: Неділя, 07.06.2009, 22:10 | Повідомлення № 1
ADMIN
Група: Адміністратори
Повідомлень: 5114
х-статус:
You know what I mean?

Краєзнавство. Підготовка до участі у змаганнях із туристської техніки на етапах.


Жираф - це кінь, виконаний за всіма вимогами замовника.
 
mr_smithДата: Вівторок, 16.06.2009, 02:28 | Повідомлення № 2
ADMIN
Група: Адміністратори
Повідомлень: 5114
х-статус:
You know what I mean?

Краєзнавство - вивчення природи, населення, господарства, історії і культури якої-небудь частини країни, адміністративного або природного району, населених пунктів з їх найближчим оточенням. Розрізняють історичне, етнографічне, топонімічне і інші різновиди краєзнавства, а також комплексне географічне краєзнавство, що вивчає взаємозв'язки природних і соціальних явищ.
Основний метод краєзнавства - збір і систематизація інформації, натуральних зразків, предметів матеріальної культури і інших даних про територію.


Жираф - це кінь, виконаний за всіма вимогами замовника.
 
mr_smithДата: Вівторок, 16.06.2009, 02:29 | Повідомлення № 3
ADMIN
Група: Адміністратори
Повідомлень: 5114
х-статус:
You know what I mean?

В Україні склалася і успішно діє система дитячо-юнацького туризму і краєзнавства, яка є невід’ємною складовою позашкільної освіти. У процесі пізнання історії рідного краю, витоків національної культури, вивчення свого родоводу, історичних і культурних надбань предків у юних туристів виховується почуття дбайливого ставлення та поваги до історії краю, чуйності, доброти, формується фізично здорова і духовно розвинена особистість.

З прийняттям Державної програми розвитку туризму на 2002-2010 роки (постанова КМУ від 29.04.2002 №583) і Програми розвитку краєзнавства на період до 2010 року (постанова КМУ від 10.06.2002 №789) дитячо-юнацький туризм і краєзнавство перейшли на важливий етап свого розвитку, адже туристична галузь набуває дедалі більшого значення для розвитку економіки і соціальної сфери України і це дає можливість центрам туризму і краєзнавства учнівської молоді якісного оновлення своєї діяльності. На виконання зазначених програм обласними державними адміністраціями розроблені і затверджені регіональні програми розвитку туризму і краєзнавства, у яких приділена значна увага питанням розвитку дитячо-юнацького туризму і краєзнавства, вдосконалення матеріально-технічної бази центрів туризму і краєзнавства учнівської молоді.

Мережа центрів туризму і краєзнавства учнівської молоді

На сьогодні в Україні діє 100 центрів туризму і краєзнавства учнівської молоді та станцій юних туристів, які є базовими організаційно-методичними осередками розвитку дитячо-юнацького туризму в регіонах. Слід відзначити, що останнім часом серед позашкільних навчальних закладів зростає саме мережа центрів туризму і краєзнавства: якщо в 1998 році їх було 84, в 2000р.- 87, то зараз - вже 100. І цей процес продовжується: внутрірайонні центри в містах набувають статусу міських (така тенденція характерна для м.Кривого Рогу Дніпропетровської області, де в місті діє зараз 5 центрів туризму), набуває поширення створення філій обласних центрів: започаткували цю роботу в Івано-Франківському обласному центрі туризму ( діє вже 7 філій), а зараз філії створені в Донецькій, Запорізькій областях, створюються в Чернівецькій області.

Найбільшу кількість центрів туризму мають: Дніпропетровська та Хмельницька області – по 8 кожна, Луганська і Полтавська - по 7, Львівська, Черкаська, Волинська - по 6, Донецька, Харківська - по 5.

Немає центрів туризму обласного рівня в Київській, Одеській та Сумській областях, де відбулося злиття всіх позашкільних навчальних закладів, але в комплексних позашкільних навчальних закладах цих регіонів працюють відділи туризму і краєзнавства.

Нормативна база дитячо-юнацького туризму

З прийняттям Закону України „Про позашкільну освіту” розпочався процес створення нормативно-правової бази діяльності позашкільних навчальних закладів, в т.ч. і туристсько-краєзнавчого напряму. А саме, прийняті:

1) Програма розвитку позашкільних навчальних закладів на 2002–2008 роки, затверджена постановою КМУ від 28.03.2002 №378;

2) Наказ МОН від 12.07.2001 №510, зареєстрований Мін’юстом від 06.09.2001 за №788/5979 „Порядок видачі випускникам позашкільних навчальних закладів свідоцтв про позашкільну освіту” та наказ МОН від 24.03.2003 №161, зареєстрований Мін’юстом від 08.04.2003 за №275/7596 „Про внесення змін до Порядку видачі випускникам позашкільних навчальних закладів свідоцтв про позашкільну освіту”;

3) Положення про центр, будинок, клуб, бюро туризму, краєзнавства, спорту та екскурсій учнівської молоді, туристсько-краєзнавчої творчості учнівської молоді, станцію юних туристів, затверджене наказом МОН від 19.12.2002 №730 і зареєстроване Мін’юстом від 8.01.2003 за №10/7331;

4) Розпорядження КМУ від 12.05.2004 №298-р „Про затвердження заходів щодо державної підтримки розвитку молодіжного та дитячого туризму” та наказ МОН від 11.06.2004 №473 на його виконання;

5) Наказ МОН від 11.05.2004 №379 „Про затвердження Положення про Всеукраїнську координаційно-методичну раду з питань розвитку дитячо-юнацького туризму, краєзнавства й екскурсій”, затверджений наказом Мін’юстом від 26.05.2004 № 379 (підготовлений з метою сприяння реалізації Державної програми розвитку туризму на 2002-2010 роки та програми розвитку краєзнавства до 2010 року, розробки стратегії і програми розвитку дитячо-юнацького туризму, краєзнавства й екскурсій в Україні);

6) Постанова КМУ від 17.11.2004 №1564 „Про внесення змін до переліку платних послуг, які можуть надаватися держаними навчальними закладами” (підготовлений з метою розширення можливостей позашкільних навчальних закладів у період недостатнього бюджетного фінансування у надання платних послуг, кошти від яких спрямовуються на виконання статутних завдань та утримання закладів);



Жираф - це кінь, виконаний за всіма вимогами замовника.
 
mr_smithДата: Вівторок, 16.06.2009, 02:34 | Повідомлення № 4
ADMIN
Група: Адміністратори
Повідомлень: 5114
х-статус:
You know what I mean?

7) Наказ МОН від 16.05.2005 №295 „Про затвердження Положення про туристські маршрутно-кваліфікаційні комісії навчальних закладів системи МОН”, зареєстрований Мін’юстом від 01.06.2005 за №601/10881 (підготовлений з метою створення умов для безпечного проведення туристських походів з учнівською і студентською молоддю).

8) Указ Президента України „Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні” від 4.07.2005р. №1013/2005 (на виконання Указу підготовлений наказ МОН від 29.07.2005 №454 „Про заходи МОН по реалізації Указу Президента України „Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні”).

Гурткова робота

Одним з показників, що характеризують розвиток дитячо-юнацького туризму і краєзнавства є робота туристсько-краєзнавчих об’єднань – їх кількість та охоплення дітей. І ці показники такі:

- 2000 рік - 5897 гуртків/ 105911 учнів;

- 2001 рік - 5960 гуртків/101263 учні;

- 2002 рік - 5972 гуртки/100051 учень;

- 2003 рік - 6565 гуртків/109444 учні;

- 2004 рік – 6446 гуртків /106578 учнів.

Охоплення учнів туристсько-краєзнавчою гуртковою роботою

позашкільними навчальними закладами у 2004 році

(за даними державної статистики)



Жираф - це кінь, виконаний за всіма вимогами замовника.
 
mr_smithДата: Вівторок, 16.06.2009, 02:38 | Повідомлення № 5
ADMIN
Група: Адміністратори
Повідомлень: 5114
х-статус:
You know what I mean?



№№


пп



Назва


Областей



Кількість


учнів
в ЗОШ


(тис.чол.)



Кількість


гуртківців


(тис.чол.)



%
охоплення



1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.


9.


10.


11.


12.


13.


14.


15.


16.


17.


18.


19.


20.


21.


22.


23.


24.


25.


26.


27.


 28.



АР Крим


Вінницька


Волинська


Дніпропетровська


Донецька


Житомирська


Закарпатська


Запорізька


Ів.-Франківська


Київська


Кіровоградська


Луганська


Львівська


Миколаївська


Одеська


Полтавська


Рівненська


Сумська


Тернопільська


Харківська


Херсонська


Хмельницька


Черкаська


Чернівецька


Чернігівська


м.Київ


м.Севастополь


Респ. заклади





227,2


211,9


148,4


390,0


444,3


176,8


183,7


207,6


193,9


220,4


130,6


243,2


337,9


149,6


285,0


183,8


173,6


135,1


147,0


289,7


143,1


181,8


165,6


121,6


134,0


261,5


36,2


2,3


 



4,3


3,5


2,7


5,4


5,1


1,5,


3,4


5,0


4,8


4,2


2,7


4,4


3,1


3,9


4,0


5,2


2,3


3,7


3,6


9,4


4,6


4,5


4,1


2,1


4,0


4,3


0,4


0,4


 



1,9


1,6


1,8


1,4


1,1


0,8


1,8


2,4


2,8


1,9


2,1


1,8


0,9


2,6


1,4


2,8


1,3


2,7


2,4


3,2


3,2


2,4


2,4


1,7


3,0


1,6


1,1



 



РАЗОМ



5527,1



106,6



1,9




Жираф - це кінь, виконаний за всіма вимогами замовника.
 
mr_smithДата: Вівторок, 16.06.2009, 02:39 | Повідомлення № 6
ADMIN
Група: Адміністратори
Повідомлень: 5114
х-статус:
You know what I mean?

Найбільш масовою гурткова туристсько-краєзнавча робота є в Харківській, Херсонській, Чернігівській, Івано-Франківській, Полтавській областях.

Слід зазначити, що заняття туризмом і краєзнавством проводиться не тільки в центрах дитячо-юнацького туризму, а і в інших профільних та комплексних позашкільних навчальних закладах.

Наприклад, такі гуртки є в:

- центрах, палацах естетичного виховання - 3159 гуртків/52810 уч.;

- відділеннях МАН - 304/3671;

- центрах, будинках технічної творчості - 94/1356;

- еколого-натуралістичних центрах - 91/1398.

Спортивний туризм

У 2004 році у загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах туристсько-краєзнавчого профілю, Палацах, Будинках дитячої творчості працювало 4 826 гуртків спортивно-туристського профілю, в яких навчалось 78 521 учнів.

Найбільш масовими видами спортивного туризму в Україні є пішохідний туризм та спортивне орієнтування.

Так, за програмами “Спортивний туризм” працювали 1790 гуртків, за програмою “Спортивне орієнтування” – 613 гуртків.

Крім того, діяли такі гуртки:

- 79 - водного туризму;

- 65 - гірського туризму;

- 71 - велосипедного туризму;

- 106- спелеотуризму;

- 18 - туристів-провідників;

- 14 - лижного туризму;

- 21 - молодших інструкторів туризму;

- 13 - топографів -геодезистів;

- 14 - юних суддів туристських змагань;

- 5 - скелелазання та інші.

Виходячи з вищезазначеного, традиційними є змагання з техніки пішохідного туризму та спортивного орієнтування. Але запроваджуються і нові види: наприклад, зимові багатоденні змагання учнів зі спортивного орієнтування, з гірського туризму та інші. Так, протягом 2004 р. центрами туризму проведено близько 250 змагань з різних видів туризму. Всього ж у масових заходах зі спортивного туризму взяли участь 78 902 учасники, і це не враховуючи учасників таких поширених загальношкільних заходів як “Тиждень туризму”, туристсько-спортивних зльотів до Всесвітнього дня туризму, масових сходжень на найбільш відомі вершини Криму та Карпат, походів по рідному краю тощо.



Жираф - це кінь, виконаний за всіма вимогами замовника.
 
mr_smithДата: Вівторок, 16.06.2009, 02:39 | Повідомлення № 7
ADMIN
Група: Адміністратори
Повідомлень: 5114
х-статус:
You know what I mean?

Крім того, гуртківці центрів туризму змагаються на міжнародних туристських змаганнях. Так, вихованці Закарпатського обласного центру туризму, краєзнавства і спорту постійно беруть участь у міжнародних змаганнях із спортивного орієнтування в Чехії та Словакії. Команди центрів туризму беруть участь у змаганнях, які проводить Федерація спортивного туризму України (відкриті змагання зі спортивного туризму „Кам’янецькі скелі”, Всеукраїнські змагання з спортивного орієнтування на приз О.Онищука, кубок Вінницької області з техніки водного туризму „Вінницькі перегони” тощо).

З метою розвитку дитячо-юнацького спортивного туризму щорічно проводиться заочна Першість України на кращу туристсько-краєзнавчу подорож.

Своєрідним підсумком роботи туристсько-спортивних гуртків є участь у Всеукраїнських змаганнях із спортивного туризму. Останні такі змагання - XXXIV - відбулися цього року у Волинській області.

Краєзнавство

Одним з напрямів роботи центрів туризму і краєзнавства учнівської молоді та станцій юних туристів є впровадження в практику освітянської роботи краєзнавчого принципу навчання і виховання, введення краєзнавчого компоненту в роботу гуртків спортивно-туристського напряму, проведення різноманітних краєзнавчих експедицій, зльотів, акцій тощо, безпосередня робота краєзнавчих гуртків. Так, у 2004 році у загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах туристсько-краєзнавчого профілю, Палацах, Будинках дитячої творчості працювало 8921 краєзнавчих гуртків, в яких навчалось 144 311 учнів. Серед них переважають гуртки історичного та екологічного краєзнавства і народознавства. Крім того, працюють фольклорно-етнографічні гуртки, музеєзнавства та мистецтвознавства, юних геологів, археологів, фототуризму тощо.

Всього протягом 2004 року було проведено 167 краєзнавчих масових заходів , в яких взяли участь 64 503 чол.

Стрижнем краєзнавчої роботи учнівської молоді в Україні є рух учнівської молоді за збереження і примноження звичаїв, традицій і обрядів українського народу “Моя земля - земля моїх батьків”, Всеукраїнська туристсько-краєзнавча експедиція “Краса і біль України” та історико-географічна експедиція “Сто чудес України”.

Крім того, на місцях успішно діють регіональні краєзнавчі пошукові експедиції. Так, наприклад, у Донецькій області проводилась операція „Дитинство, обпалене війною”, в ході якої передбачено створення відеофільмів про дітей, які в роки війни були “синами полків”, юнгами, зв’язковими та підпільниками в партизанських загонах, мають нагороди за роботу на трудовому фронті в тилу. У ході цієї операції було створено 57 відеофільмів про дітей війни, що проживають в містах і районах області.

У Закарпатській області проводиться міжнародна комплексна еколого-археологічна волонтерська експедиція “Замки Закарпаття”.

З метою вивчення історії рідного краю, пропаганди ідеї консолідації нації серед наймолодших громадян нашої країни, зближення і взаємному розумінню школярів західних і східних регіонів на Львівщині проводився міжобласний (Харківська і Львівська області) конкурс школярів „Моя Україна від краю до краю”.

Це лише декілька прикладів, а різноманітні краєзнавчі заходи проводяться в кожній області.

Краєзнавчі матеріали, віднайдені юними краєзнавцями, знаходять своє місце в шкільних музеях, які є центрами виховної роботи в навчальних закладах. За підсумками проведення огляду (на 30 грудня 2004 р.) в навчальних закладах системи МОН зареєстровано 3265 музеїв, що на 743 більше у порівнянні з відомчою реєстрацією 2001 року. Разом з тим, 46 музеїв припинили своє існування з різних причин: ліквідація навчального закладу, аварійний стан приміщення музею, не актуальність тематики, зміна профілю.

За значні успіхи у підвищенні ефективності навчально-виховного процесу, формуванні і збереженні музейного фонду України, пропаганді пам’яток історії, культури та природи у 2004 р. 94 музеям навчальних закладів присвоєно звання „Зразковий музей”.

Форми і зміст туристсько-краєзнавчої роботи постійно оновлюються. Так, Міністерством освіти і науки України, Українським державним центром туризму і краєзнавства учнівської молоді спільно з Радою Організації ветеранів України, Всеукраїнською спілкою краєзнавців, Національним музеєм Історії Великої Вітчизняної війни 1941-1945 рр. проведена Всеукраїнська історико-краєзнавчої акції учнівської молоді “Збережемо пам’ять про подвиг”, присвячена 60-річчю визволення України від фашистських загарбників та Перемоги у Великій Вітчизняній війні. У заходах акції взяли участь близько 2-х тисяч пошукових загонів. За результатами проведення акції Почесними грамотами МОН нагороджені 35 шкільних музеїв та 12 пошукових загонів навчальних закладів.

Спільно з Інститутом історії НАН України, Всеукраїнською спілкою краєзнавців була організована участь юних краєзнавців – членів Малої академії наук України в XI Всеукраїнській науковій конференції до 60-річчя визволення України від фашистських загарбників у м.Хмельницькому.



Жираф - це кінь, виконаний за всіма вимогами замовника.
 
mr_smithДата: Вівторок, 16.06.2009, 02:40 | Повідомлення № 8
ADMIN
Група: Адміністратори
Повідомлень: 5114
х-статус:
You know what I mean?

Започаткована нова цікава форма краєзнавчої роботи – проведення регіональних учнівських конференцій з дослідження історико-культурної спадщини географічно, економічно та етнографічно поєднаних територій. Ініціаторами зазначеної форми роботи стали педагоги Донецького обласного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді.

Змагаються ж юні краєзнавці під час Всеукраїнських зльотів-змагань юних туристів-краєзнавців - активістів руху учнівської молоді “Моя земля - земля моїх батьків”. Така форма організаційно-масової роботи серед учнівських колективів позитивно себе зарекомендувала та знайшла широке схвалення на місцях. Останній, V-й, такий зліт відбувся цього року у Центральному таборі туристського активу учнів України. Участь у заході взяли 19 команд з різних областей України.

До суддівства зльоту залучались науковці Інституту мистецтвознавства, фольклору та етнології ім. М.Т. Рильського НАН України, Київського національного університету ім. Тараса Шевченка, висококваліфіковані педагоги обласних центрів туризму і краєзнавства учнівської молоді.

Загалом, різними формами туристсько-краєзнавчої роботи всіма позашкільними навчальними закладами України у 2004 р. було охоплено близько 20% дітей від загальної кількості учнів в Україні.



Жираф - це кінь, виконаний за всіма вимогами замовника.
 
mr_smithДата: Вівторок, 16.06.2009, 02:48 | Повідомлення № 9
ADMIN
Група: Адміністратори
Повідомлень: 5114
х-статус:
You know what I mean?

Підготовка до участі у змаганнях із туристської техніки на етапах.

Коли мова йде про зміст туристської підготовки то мається на увазі виділення основних її видів та їх взаємозв’язків.

Загальнотуристська підготовка - формування знань, умінь і навиків по наступних основних розділах:
1охорона навколишнього середовища і суспільно корисна робота в туристських походах;
2зміст, організація і проведення туристських зльотів і змагань;
3система підготовки туристських кадрів;
4соціально-економічні, організаційні, програмно-нормативні і науково-методичні основи розвитку спортивного туризму;
5типологія, історія і географія туризму;
6сучасний стан і перспективи розвитку туризму;
7краєзнавство та інші, загальні для всіх видів туризму розділи.

У загальнотуристській підготовці переважає теоретична підготовка за всіма вказаними розділами. Вона спрямована в цілому на формування знань туристів.

Окремі її розділи, пов’язані з охороною навколишнього середовища, краєзнавством, проведенням туристських зльотів і змагань, припускають формування умінь і навиків туристів в конкретних умовах. Такі розділи загальнотуристської підготовки вимагають практичних занять в аудиторіях або природних умовах. Кількість годин теоретичних і практичних занять і розподіл їх за періодами підготовки залежно від рівня початкової кваліфікації майбутнього фахівця. Малі обсяги загальнотуристської підготовки за рядом розділів частково компенсуються в процесі багаторічної підготовки, підвищуючи інтелектуальний потенціал майбутнього фахівця. Спеціальна туристська підготовка – формировання специфічних для кожного виду туризму ЗВН, за таких ознак:
1організація спортивного туристського походу (організаційна підготовка);
2топографія туризму (топографічна підготовка);
3техніка спортивного туризму (технічна підготовка);
4тактика спортивного туризму (тактична підготовка);
5психологія спортивного туризму (психологічна підготовка);
6забезпечення безпеки (підготовка по забезпеченню безпеки).

Основу спеціальної туристської підготовки складає формування практичних умінь і навичок за вказаними розділами підготовки із значним акцентом на вид туризму. У спеціальній туристській підготовці теорія і практика взаємозв'язані. У позначених розділах підготовки є питання загальні і специфічні для кожного виду туризму. В процесі формування знань, умінь і навичок зі спеціальної туристської підготовки спочатку розглядаються найпростіші загальні питання і далі специфічні для кожного виду туризму.

Наприклад, топографічна підготовка, пов’язана з умінням «читати карту», передує підготовці з технікиі орієнтування на місцевості за допомогою карти і компасу. У технічній підготовці туриста техніка установки намету передуватиме техніці установки притулків в лижному туризмі. Набір знань, умінь і навичок зі спеціальної туристської підготовки диференціюється залежно від спеціалізації і кваліфікації туристів. Практично неможливо бути фахівцем зі всіх видів туризму. Наприклад, взимку - лижний туризм, літом - гірський. В той же час на початковому етапі підготовки доцільно випробувати багато видів туризму для усвідомленого вибору.

Організаційна підготовка включає: визначення мети і завдань туристського походу; комплектування груп і розподіл обов’язків; розробку маршруту за днями, визначення контрольних пунктів і термінів їх проходження від початку до кінця маршруту; підготовку особистого і групового спорядження; підготовку продуктів харчування; підготовку маршрутної документації, вирішення інших організаційних завдань (фінансування, зв’язок, транспорт і ін.).

У організаційній підготовці специфіка виду туризму виявляється в значно більшій мірі, чим в загальнотуристській. Великий обсяг практичних занять в аудиторних умовах тісно пов’язаний з характером туристського маршруту. Загальна закономірність цієї підготовки така, чим складніше маршрут, тим більше часу і увагу він вимагає зі всього комплексу організаційної підготовки. Топографічна підготовка передбачає формування знань, умінь і навичок з елементів топографії, необхідних в умовах організації і проведення туристських походів і змагань. Перш за все, до цих елементів відносяться основні поняття: про використання в туризмі карти, схеми, кроків; про умовні позначення місцевості; про масштабні і немасштабні зображення місцевості; про прості вимірювання відстаней, напрямів, висот місцевості; про прості прилади, інструменти і підручні пристрої, використовувані в туристській практичній топографії.

Технічна підготовка включає: підготовку техніку подолання природних перешкод, техніку страховки, техніку бівуачних робіт, рятувальних робіт, підготовку з техніки орієнтування на місцевості.

Технічна підготовка є основою підготовки туристів-спортсменів і диференціюється за видами туризму. Вона включає і теорію, і практику, але основний обсяг навантаження за часлм складають практичні заняття в природних умовах. Технічна підготовка взаємозв’язана з тактичною і підготовкою з безпеки, проте самі технічні прийоми в процесі підготовки туристів можна виділити в окремі групи за змістом і видам туризму. У навчанні майбутніх фахівців туризму технічна підготовка займає порівняно невеликий обсяг, але з підвищенням рівня кваліфікації навантаження значно збільшуються при цьому велика їх частина реалізується в умовах складних туристських походів. Технічна підготовка буває індивідуальна і групова. Перша направлена на освоєння туристом індивідуальних технічних прийомів. Друга – на взаємодію туристів при виконанні групових технічних завдань.

Тактична підготовка – формування цілеспрямованих індивідуальних або групових дій туристів, що дозволяють оптимізувати вирішення різних туристських завдань. Індивідуальна тактична підготовка ставит на меті навчити туриста:
1розподіляти свої сили на певній ділянці шляху і в цілому на маршруті;
2раціонально відпочивати на привалах;
3вибирати оптимальний шлях руху;
4вибирати оптимальну техніку подолання природних перешкод, орієнтування на 5місцевості, страховки, пошукових і рятувальних робіт, бівуачну техніку;
6вирішувати різноманітні ситуаційні завдання індивідуального характеру, пов’язані з особистими і груповими і інтересами.

Групова тактична підготовка направлена на оптимальне вирішення ситуаційних завдань групового характеру. Ці завдання вирішуються в передпохідний, похідний і послепоходный періоди. У передпохідному періоді необхідна оптимізація багатьох елементів організаційної підготовки: вибір різних варіантів основного, запасного і аварійного варіантів маршруту; вибір варіантів матеріально-технічного забезпечення, комплектування групи і розподілу обов’язків; вибір варіантів забезпечення безпеки групи, засобів зв'язку і ін.

Тактична підготовка тісно пов’язана з іншими видами підготовки, але її основою є технічна підготовка, тому в літературі достатньо часто зустрічається термін «техніко-тактична підготовка». Технічна підготовка багато в чому визначає тактику групи.

Психологічна підготовка включає формування знань з основ психології туриста і виховання його особових морально-вольових і психічних якостей. Саме під час цієї підготовки використовуються методи суспільно-політичного, етичного, трудового і естетичного виховання, а також спеціальні методи, засоби і прийоми розвитку і вдосконалення спеціальних психічних якостей туриста. Психологічну підготовку туриста прийнято ділити на дві складові: загальну і спеціальну. Загальна психологічна підготовка направлена на формування необхідних морально-вольових і психічних якостей туриста.

Спеціальна (підготовка до подолання конкретних природних перешкод) у кожному конкретному випадку включає: певну установку на подолання перешкод (безпека, швидкість і ін.); мотивацію дій; усвідомлення складності перешкоди і можливості його подолання; формування твердої упевненості в своїх силах і можливостях для вирішення поставлених завдань; подолання негативних емоцій, викликаних майбутніми діями; створення стану психологічної готовності до максимальної вольової і фізичної напруги і до тісної взаємодії з іншими членами групи.

Суспільно-політичне виховання формує соціальну активність особи туриста і групи в цілому. Ця активність виявляється в суспільно корисній роботі туристів, охороні навколишнього середовища, краєзнавстві і інших видах діяльності.

Етичне виховання туриста є основою формування свідомості і найважливіших моральних якостей особи. Для спортивного туризму однією з найважливіших якостей є колективізм, зокрема відчуття відповідальності, товариська взаємодопомога, вимогливості до інших і до себе на користь колективу, дисциплінованість.

Трудове виховання направлене на забезпечення життєдіяльності в умовах туристських походів, воно пов’язане з формуванням певних умінь і навичок: господарських робіт на бівуаці, приготування їжі, ремонтних робіт зі спорядження особистомого і групового, цілому комплексу робіт з самообслуговування і побутовій праці в природних умовах.

Естетичне виховання в туризмі грунтується на реальних можливостях естетичного розвитку людини під впливом природного середовища. К.Г. Паустовський писав, що кожна подорож – це проникнення в область значного і прекрасного.

Виховання вольових якостей туристів здійснюється в процесі передпохідних тренувань і в похідних умовах. Подолання перешкод, вважав А.Ц. Пуні, – необхідний чинник прояву і розвитку волі. До основних вольових якостей, які необхідні туристам, відносяться: цілеспрямованість, сміливість, рішучість, наполегливість, ініціативність, витримка і терпіння.

Цілеспрямованість – головна вольова властивість, що визначає напрям і рівень розвитку особи. У вихованні цілеспрямованості необхідно ставити перед туристами доступні цілі і добиватися їх досягнення. У спортивному туризмі такою метою може бути успішне проведення туристського походу в заздалегідь вибраному районі або успішний виступ в змаганнях по туристському багатоборству. І те, і інше повинне супроводжуватися підвищенням туристичної майстерності.

Сміливість – уміння протистояти страху і діяти в небезпечних ситуаціях з певним забезпеченням безпеки. Багато технічних прийомів в туризмі, що відносяться до подолання природних перешкод, вимагають сміливості і виховують її в процесі їх виконання.

Рішучість – уміння достатнє швидко і обгрунтовано ухвалювати рішення і приступати до їх здійснення в умовах багатоваріантності і неоднозначності наслідків того або іншого рішення. Особливо часто потрібно проявляти рішучість керівникові туристської групи при виборі варіантів шляху.

Наполегливість – уміння постійне прагнути до досягнення мети, не дивлячись на певні труднощі і невдачі. Наполегливість туристів виявляється в регулярних заняттях туризмом в будь-яких умовах зовнішнього середовища.

Ініціативність – уміння за власної ініціативи робити певні дії, направлені на вирішення приватних і загальних проблем. Особливо важлива ініціативність у вирішенні завдань забезпечення безпеки і інших ситуаційних завдань в туризмі.

Витримка – уміння не поспішати з діями, виводами, проявами відчуттів, що заважають здійсненню ухваленого рішення; не піддаватися впливу осіб, що проявляють невпевненість, легкодухість, боязкість, і тому подібне У туризмі здійснення навіть невірного рішення у виборі шляху часто переважно зміні вирішення у пошуках вірного варіанту шляху, якщо це не пов’язано з безпекою.

Терпіння – уміння в тяжких умовах протистояти стомленню, негативним емоціям, певний час витримувати порівняно високі навантаження, використовуючи додаткові вольові зусилля. У туризмі важкий рюкзак і багато кілометрів шляху – основные випробування.

У вихованні особових якостей туриста використовуються загальновідомі методи формування свідомості особи (лекції, бесіди, метод прикладу і ін.); методи організації діяльності і формування досвіду поведінки (педагогічні вимоги і завдання, різноманітні вправи, створення виховуючих ситуацій і ін.); методи стимулювання (змагання, заохочення, покарання і ін.).

В цілому психологічна підготовка туриста заснована на вирішенні різноманітних психологічних завдань, теоретичних і практичних, в спеціально створених і природних ситуаціях, що реально існують в спортивному туризмі.

Підготовка по забезпеченню безпеки як частина спеціальної туристської підготовки включає формування знань об’єктивних і суб’єктивних небезпек під час занять туризмом, знання форм і методів медичного забезпечення занять туризмом, умінь і навичок надання першої долікарської допомоги постерпілому. До підготовки з забезпечення безпеки входять:
1аналіз аварійних ситуацій у вибраному виді туризму і районі походів і подорожей;
2вирішення ситуаційних завдань забезпечення безпеки в умовах походів і змагань;
3знання засобів дальнього і ближнього радіозв’язку;
4уміння користуватися різними засобами аварійної сигналізації;
5уміння використовувати спеціальні і підручні засоби пошуково-рятувальних і транспортувань робіт, використовуваних в туризмі;
6знання правил контролю і самоконтролю туристів; знання правил забезпечення безпеки і уміння їх використовувати в реальних умовах походів і змагань.

Підготовка по забезпеченню безпеки взаємозв’язана з багатьма видами підготовки, і особливо з технікою страховки і технікою пошуково-рятувальних робіт, але має ширший і комплексний зміст, направлений на забезпечення безпеки спортивних туристських походів і змагань. Підготовка по забезпеченню безпеки має як загальні, так і специфічні для кожного виду туризму питання.

Інтегральна підготовка акумулює в собі практично всі питання спеціальної і частково загальної туристської підготовки. Вона є реалізацією всіх видів підготовки в реальних умовах походів і спортивних змагань (як основних, так і тренувальних) в багаторічному і річному циклах підготовки туристів. Від інших видів інтегральна підготовка відрізняється певною цілісністю вирішуваних завдань з організації і проведення спортивних туристських походів і змагань. Обсяги інтегральної підготовки (у годиннику) підвищуються зі зростанням кваліфікації туристів і у ряді випадків можуть значною мірою витіснити інші види підготовки. Інтенсивність інтегральної підготовки (за потужністю навантаження) зазвичай близька до змагання, хоча для вирішення певних тренувальних завдань вона може бути підвищеною або зниженою. Інтегральна підготовка в спортивному туризмі є головним засобом підвищення спортивної майстерності. Відомий у минулому рекордсмен миру фінський стайєр П. Нурмі говорив: «Для того, щоб бігати, треба бігати і бігати». Перефразовуючи його слова, можна сказати туристам: «Щоб ходити в спортивні туристські походи, треба ходити і ходити в туристські походи».

У практиці спортивного туризму інтегральна підготовка часто ототожнюється з набором певної кількості досконалих походів і подорожей для виконання класифікаційних нормативів. У такому разі мінімальні обсяги інтегральної підготовки в годинах можна представити як нормативні витрати часу на здійснення спортивних походів і подорожей певної категорії складності. Наприклад, для походів 1, 2, 3, 4, 5, 6-й категорій складності можна вважати, що нормативними витратами є 60, 80, 100,130, 160, 200 годин відповідно. Максимальні обсяги інтегральної підготовки можна орієнтування представити відповідно до обмеження класифікаційних нормативів на заліки походів. Наприклад, не більше чотирьох походів в календарному році, зокрема не більше трьох походів 4-6-ої к.с., з яких не більше двох – 6-й к.с. У такому разі максимальні обсяги інтегральної підготовки висококваліфікованих спортсменів можуть скласти близько 560 годин. Для туристів початківців (при послідовному наборі участі в походах 1, 2, 3, 4-й к.с.) максимальний о бсяг інтегральної підготовки може скласти близько 370 годин. У спортивному туризмі відомі випадки, коли самостійні заняття туризмом практично зводяться до організації і проведення походів різної складності. У такому разі усвідомлено чи ні відбувається підміна багатокомпонентної системи туристської підготовки однією інтегральною підготовкою. У багаторічному циклі такої підготовки можливе зростання спортивних результатів, але ефективність такого зростання з погляду якості спортивних досягнень і рівня безпеки залишається, як правило, на низькому рівні. Проте сам факт такого підходу до підготовки туристів показує великі можливості інтегральної підготовки, недооцінювати яку просто не можна. фізична підготовка повинна забезпечити ** врахувати фізичну підготовку інваліда:
1загальну фізичну підготовленість;
2спеціальну фізичну підготовленість залежно від способу пересування і подоланних перешкод;
3гартування організму – його опірність захворюванням при охолоджуванні, перегріванні, підвищеній вологості або сухості повітря, недостатної кількості кисню і тому подібне

Загальна фізична підготовка є основою спеціальної підготовки. Без підтримки її на високому рівні неможливо досягти успіхів в засвоєнні і вдосконаленні техніки різних видів туризму. В процесі загальної фізичної підготовки важливо всесторонньо розвивати основні фізичні якості, необхідні туристам будь-якої спеціалізації: загальну витривалість, силу, гнучкість тіла, швидкість рухів і спритність. Якщо одне з них відстає в розвитку, слід додатково застосовувати засоби, що благотворно впливають на цю відстаючу якість. Загальна фізична підготовка особливо важлива на початкових етапах занять туризмом і в підготовчому періоді цілорічного тренування спортсменів будь-якої кваліфікації, оскільки дозволяє значно підвищити загальний рівень функціональних можливостей організму.

Спеціальна фізична підготовка забезпечує оволодіння специфічними навичкам, необхідними для якого-небудь певного виду туризму, оскільки орієнтована на розвиток спеціальних фізичних здібностей. Наприклад, для туристів велосипедистів, лижників, пішохідників особливо важлива спеціальна витривалість і сила ніг, для туристів водників особливе значення мають спеціальна витривалість і сила рук. Здібність до координації рухів, збереженню статичної і динамічної рівноваги необхідні всім туристам, але особливо важливі і специфічні ці якості в гірському туризмі, оскільки саме вони часто визначають рівень техніки подолання природних перешкод в горах. Особливе значення в спеціальній фізичній підготовці має розвиток здібностей пересування з рюкзаком і подолання природних перешкод з вантажем. Розвиток спеціальної витривалості для кожного виду туризму має свою особливість. Наприклад, в гірському туризмі спеціальну витривалість пов'язують з виконанням великого обсягу фізичного навантаження помірної потужності в умовах високогір'я з пониженим вмістом кисню в повітрі. У спортивному орієнтуванні необхідна спеціальна витривалість в кросовому бігу достатньо високої швидкості по пересіченій місцевості. У спеціальній фізичній підготовці туристів необхідно звернути увагу на розвиток спеціальної здатності перемикатися з одного виду навантаження на іншій і раціонально витрачати сили.



Жираф - це кінь, виконаний за всіма вимогами замовника.
 
Форум селища міського типу Червоне, Червоне - зробимо кращим »  Школопедія (Школопедия) » Фізична культура » Туризм 6-й клас (Теоретична підготовка)
Сторінка 1 з 11
Пошук:


Оплата будь-яких послуг через інтернет

Вхід

Логін:
Пароль:

Інформація

Ваш IP: 23.20.120.3
Браузер:

Cайт живе: