rss · Четвер, 25.05.2017, 13:41

Опитування

Будинок Культури
1. Необхідний в Червоному
2. Мені це не цікаво
3. Замість БК - магазин
4. Є інші заклади, там краще
5. Надам фінансову допомогу
6. Не потрібен Червоному
7. Маю спонсора на ремонт
Всього відповідей: 41

10 правил ефективної творчості

05:30

Якось випадково мені на очі потрапили правила ефективної творчості Остіна Клеона, тоді я зробив закладку на ці правила, потім почитав. Здається все банально і загалом відомо кожному, але дає доволі позитивний настрій і навіть, може комусь буде поштовхом для виходу з творчого ступору. 

Остін Клеон - це художник і поет, автор збірки Newspaper Blackout Poems. У березні 2011 року у своєму блозі він сформулював правила ефективноі творчості, які миттєво його прославили. Багато людей переклали на різні мови цей маніфест про життя, роботу, інтернет, спілкування та творчість.

От і я спробую перекласти це на свою рідну мову - українську.



Кради як художник

1. Кради як художник

Кожному художнику доводиться відповідати на питання, звідки він бере свої ідеї. Чесний художник відповість: «Я краду їх». От і все, що можна про це сказати. Це розуміє кожен художник.

Є 3 слова, які вселяють у мене надію всякий раз, коли я їх читаю.

Немає нічого оригінального

Немає нічого оригінального. Про це було сказано ще в Біблії: «Що було, те й буде, і що робилося, те й буде робитися, і немає нічого нового під сонцем» (Екк 1:9). У будь-якому новому проекті змішані елементи старих ідей чи просто змінюється одна з них.

У будь-якому новому проекті змішані елементи старих ідей

У художніх школах завжди показують один трюк. Намалюйте на аркуші паперу дві паралельні лінії:

Видно перша лінія, друга, але є ще й темна лінія між ними

Скільки ліній на малюнку? Видно перша лінія, друга, але є ще й темна лінія між ними. Бачите?

1 + 1 = 3.

Є ще один хороший приклад того, про що я кажу - в генетиці. Ви наслідуєте гени своїх батька й матері, але при цьому не є тільки набором батьківських рис. Ви - щось більше, нова версія і батьків, і всіх своїх численних предків.

Ви наслідуєте гени своїх батька й матері

Ви не можете вибирати батьків

Ви не можете вибирати батьків, але можете вибирати вчителів, друзів, музику, книги та фільми.

Про це говорить Jay-Z у своїй книзі «Decoded»

Про це говорить Jay-Z у своїй книзі «Decoded»:

«Ми росли без батьків, тому знаходили їх на вулицях, в історії, і в якійсь мірі це було подарунком для нас. Нам доводилося вибирати собі предків, які б наповнили світ, який ми збиралися побудувати для себе... Зазвичай наші батьки йшли, бо були відкинуті, але ми брали їх старі записи і використовували їх, щоб створити щось нове».

Художник - це колекціонер

Насправді, ти - це те, що ти впускаєш у своє життя. Ти - сума того, що на тебе впливає. Як казав Гете, «нас створює і формує те, що ми любимо».

Художник - це колекціонер. Не скупердяй, який збирає всі без розбору, а саме колекціонер - який цілеспрямовано збирає тільки ті речі, які дійсно любить.

Є одна економічна теорія - якщо скласти дохід своїх п'яти найближчих друзів і знайти середнє арифметичне, результат виявиться дуже близьким з власним доходом.

Думаю, те ж саме відноситься і до ідейного доходу. Ми настільки ж круті, наскільки круте наше оточення.

Сміття на вході - сміття на виході

Моя мама любила повторювати мені: «Сміття на вході - сміття на виході». Це зводило мене з розуму. Але тепер я розумію, що вона мала на увазі. Ваше завдання - збирати ідеї. Кращий спосіб для цього - читати. Читати, читати, читати, читати, читати. Газети, погоду, дорожні знаки, особи незнайомців. Чим більше ви читаєте, тим ширше вибір того, що вплине на вас.

Підійматися по своєму генеалогічному дереву письменників

Виберіть письменника, який вам дійсно подобається. Знайдіть всі його твори. Дізнатися, що він сам читав. І прочитайте все це. Підійматися по своєму генеалогічному дереву письменників.

Крадіть ідеї і зберігайте їх на майбутнє. Носіть всюди записну книжку. Пишіть в книгах. Виривайте сторінки з журналів і створюйте з них колажі у своєму скрапбуку. Крадіть, як художник.

Щоб почати діяти, не треба чекати

2. Щоб почати діяти, не треба чекати

Торік по інтернету ходило відео з Рейном Вілсоном, який грав Дуайта в телесеріалі «Офіс». Розмірковуючи про творчість, він сказав саме те, що дозволяє стільком людям відкладати свої проекти: «Якщо ви не знаєте, хто ви і для чого живете або в що вірите, практично неможливо займатися творчістю».

Якби я чекав, коли зрозумію «хто я» і «для чого живу» до того, як став «займатися творчістю», я досі сидів би без діла, намагаючись знайти себе, замість того, щоб просто почати щось робити . З власного досвіду знаю - саме в процесі роботи ми розуміємо хто ми.

саме в процесі роботи ми розуміємо хто ми

Ви вже готові. Починайте робити. Можливо, ви налякані. Це природно. Є одна особливість, яка властива насамперед освіченим людям. Вона називається «синдромом самозванця». Згідно з медичним описом, це «психологічний феномен, при якому людина не здатна адекватно приймати власні успіхи». Вона відчуває себе шахраєм, який все робить навмання, а насправді навіть не розуміє, чим займається.

І знаєте що? Ніхто не розуміє. Коли я почав викреслювати слова з газетних колонок, я не мав ні найменшого поняття про те, що роблю. Я знав тільки, що це здорово. Це здавалося не роботою, а грою. Запитайте будь-якого хорошого художника, і він скаже правду - він не знає, звідки беруться шедеври. Він просто робить свою справу. Кожен день.

Вдавайте, поки не почне виходити

Вдавайте, поки не почне виходити. Мені подобається ця фраза. Її можна розуміти двояко: прикидайся, поки не досягнеш успіху, поки всі не побачать тебе таким, яким ти хочеш. Або - вдавай, поки дійсно не навчишся щось робити. Мені дуже подобається ця думка.

мені подобається книга Патті Сміт Just Kids

Ще мені подобається книга Патті Сміт Just Kids. Це історія про те, як двоє друзів приїхали до Нью-Йорку, щоб навчитися бути художниками. Знаєте, як вони це робили? Вони вели себе як художники. Мій улюблений, ключовий сюжет книги - Патті Сміт і її друг Роберт Меплторп, одягнувшись як бродяги, вирушили до Вашингтон-Сквер, де завжди багато народу. Одна старенька дивилась на них і сказала чоловікові: «Сфотографуй їх. Думаю, вони художники». «Ні, - він похитав головою, - вони просто діти».

Весь світ - це сцена. Для творчості вам теж потрібна сцена, костюм і сценарій. Сцена - це ваш робочий простір. Це може бути студія, письмовий стіл або альбом для начерків. Костюм - це ваша робочий одяг - спеціальні штани, в яких ви малюєте, домашні тапки, в яких пишете, або той смішний капелюх, що надихає вас. А сценарій - це час. Година тут, годину там. Сценарій у п'єсі - це тільки час, відведений на різні епізоди.

Вдавайте, поки не почне виходити.

Напишіть книгу, яку самі хотіли б прочитати

3. Напишіть книгу, яку самі хотіли б прочитати

Розкажу коротку історію. «Парк Юрського періоду» вийшов в прокат, коли мені було 10 років. Я марив цим фільмом - як і всяка 10-річна дитина. У той момент, коли я виходив з кінотеатру свого провінційного містечка, я вже чекав продовження.

На наступний день я сів за свій старий комп'ютер із зеленим монітором і сам написав продовження. У ньому син лісника, з'їдений в першому фільмі велоцираптором, повертається на острів разом з онукою творця парку. Він хоче зруйнувати парк остаточно, вона - зберегти його. З ними трапляються різні пригоди, і в результаті вони, звичайно, закохуються один в одного.

Тоді я не знав, що написав те, що зараз називається фан-фікшн - вигаданими історіями з уже існуючими персонажами. Я зберіг тоді свою історію на комп'ютері. А через кілька років вийшов «Парк Юрського періоду-2». І його сюжет був висмоктаний з пальця. Сиквел фільму ніколи не може зрівнятися з продовженням, яке ми вже створили в своїй голові.

не писати про що знаєш, а писати про що хочеш

Початківець письменник завжди задається питанням, про що йому варто писати. Зазвичай йому кажуть: «Пиши про те, що добре знаєш». У результаті часто виходять жахливі історії, в яких не відбувається нічого цікавого. Тому краща порада - не писати про що знаєш, а писати про що хочеш. Напишіть таку історію, яка подобається вам самим. Ми займаємося творчістю, оскільки нам це до душі. Вся художня література - це, по суті, фан-фікшн. Кращий спосіб вирішити, чим зайнятися - це подумати про те, чого б вам хотілося досягти, але ще не зроблено, і потім зробіть це. Створюйте картини, на які ви самі хотіли б дивитися, музику, яку хотіли б слухати, пишіть книги, які хотіли б прочитати.

Користуйтеся руками

4. Користуйтеся руками

Мій улюблений мультиплікатор Лінда Баррі одного разу сказала: «Ваші руки - це самий перший цифровий девайс». Коли я вчився письменницької майстерності в коледжі, мені доводилося, як і всім, здавати свої твори, набраними через подвійний інтервал шрифтом Times New Roman. І в мене все виходило жахливо. Варто було мені тільки почати писати від руки, як робота пішла веселіше, і її якість помітно покращилася.

Чим далі я тримаюся від комп'ютера, тим краще стають мої ідеї. Microsoft Word - це мій ворог. Я весь час користуюся ним на роботі, тому в інший час намагаюся з ним не зв'язуватися.

Думаю, що чим більше письменництво стає фізичним процесом, тим краще виходять твори. Можна відчути чорнило на папері. Можна розкласти листи по всьому столу і перебирати їх. Можна покласти текст скрізь, де на його буде зручно дивитися.

Мене часто запитують, чому я не створю програми Newspaper Blackout для iPhone або iPad. Я відповідаю, що, є якесь чаклунство в тому, щоб тримати в руці друкований аркуш. У творчий процес втягуються багато з почуттів - навіть запахи можуть подарувати особливий досвід.

Подивіться на талановитого музиканта

Мистецтво, яке йде тільки від голови, нічим хорошим бути не може. Подивіться на будь-якого талановитого музиканта, і ви зрозумієте, про що я. Коли я складаю вірші, я не відчуваю, що це робота. Це як гра. Моя порада: знайдіть спосіб залучити своє тіло в роботу. Малюйте на стінах. Стійте під час роботи. Розкладайте речі на столі. Користуйтеся руками.

Сторонні проекти та хобі - важлива річ

5. Сторонні проекти та хобі - важлива річ

Головна річ, яку я зрозумів у той недовгий час, що я був художником: саме сторонні проекти «вистрілюють». Під ними я розумію ті речі, які спочатку здавалися незначними. Просто грою. Однак саме ці речі дійсно важливі - саме в них полягає чарівництво. Мої «закреслені» вірші (The blackout poems) були таким стороннім проектом. Якби я займався тільки написанням коротких оповідань, якби не давав собі вільно експериментувати, я б ніколи не став тим, ким я є зараз.

Не менш важливо мати хобі

Не менш важливо мати хоббі. Щось виключно для себе. Моє хобі - це музика. Моя творчість адресована всім, а музика - тільки мені і друзям. Ми збираємося щонеділі і влаштовуємо галас на годину-дві. І це прекрасно. Отже, порада така: виділіть собі час на неробство. Знайдіть хобі. Це піде на користь, і ви ніколи не знаєте, куди приведе вас ваше захоплення.

Секрет: робіть щось хороше і розміщуйте там, де люди побачать це

6. Секрет: робіть щось хороше і розміщуйте там, де люди побачать це

Я отримую багато листів від молодих художників, які запитують, як їм знайти свого глядача. «Як зробити так, щоб мене хтось відкрив»? Я дуже добре їх розумію. Після закінчення коледжу я теж був у деякій розгубленості. Навчальний клас - це прекрасне, хоча і штучно створене для творчості місце - професору платять за те, що він займається твоїми ідеями, а твої однокурсники платять за те, щоб цікавитися ними.

Ніколи в житті у вас більше не буде таких уважних глядачів. Однак незабаром ви дізнаєтеся, що світу в цілому немає справи до ваших ідей. Це звучить жорстко, але це так. Як сказав Стівен Прессфілд, «це не означає, що люди неосвічені або жорстокі, вони просто зайняті». Якби існувала якась секретна формула завойовування аудиторії, я б розповів вам її. Але я знаю тільки одну не таку вже оригінальну формулу: «Зробіть хороший проект, і помістіть туди, де люди зможуть його побачити».

Цей процес проходить в 2 етапи:

Крок 1: «Зробіть хороший проект» - неймовірно складний. І тут немає рецепту швидкого успіху. Займайтеся своєю ідеєю кожен день. Терпіть невдачі, робіть краще.

Крок 2: «Зробіть так, щоб проект побачили» - був складним тільки 10 років тому. Тепер же все дуже просто - «помістіть проект в інтернет».

Зробіть так, щоб проект побачили

Ви повинні дивуватися речам, яким ніхто крім вас не дивується. Якщо хтось знаходить дивовижними яблука, дивуйтеся апельсинів. Одна з тих речей, яким я навчився будучи художником, - чим більш відкрито ти ділишся своїми почуттями, тим більше людям подобається твоє мистецтво. Художники - не фокусники. За розкриття своїх секретів не буде ніякого покарання.

Боб вчить людей малювати, а Марта розповідає, як перетворити свій будинок і все життя

Вірите чи ні, але мене дуже надихають люди подібні Бобу Россу і Марти Стюарт. Боб вчить людей малювати, а Марта розповідає, як перетворити свій будинок і все життя. Вони обидва діляться своїми секретами.

Людям подобається, коли ти розкриваєш секрети, і іноді, якщо у тебе це добре виходить, вони купують те, що ти продаєш.

Коли ти відкриваєшся та залучаєш людей у ​​творчий процес, ти сам вчишся. Я дуже багато чому навчився у хлопців, які надсилали свої твори на сайт Newspaper Blackout. Я багато запозичую у них. Ми взаємно збагачуємо один одного.

Тому моя порада: освоюйте інтернет-програми. Дізнайтеся, як робити вебсайт, як працювати в блогах, «Твіттері» та інших подібних сервісах. Знайдіть в інтернеті людей, які люблять ті самі речі, що і ви, і спілкуйтеся з ними. Діліться з ними ідеями.

Географія більше не керує нами

7. Географія більше не керує нами

Я щасливий, що живу саме зараз.

посеред кукурудзяних полів у південному Огайо

Я виріс посеред кукурудзяних полів у південному Огайо. Коли я був дитиною, єдине що я хотів - це потрапити в компанію до художників. Вирватися з південного Огайо і опинитися там, де щось відбувається.

Зараз я живу в Остіні, в Техасі. В цілому, класне місце. Всюди маса художників та інших творчих людей.

І знаєте що? 90% моїх наставників та колег не живуть в Остіні. Вони живуть в інтернеті. Більша частина моїх проектів, розмов і творчих знайомств відбуваються в мережі. Замість реального спілкування в художніх студіях, я завів приятелів в твіттері і Google+.

Все життя випадкове.

Намагайтеся бути хорошою людиною (тому що світ тісний)

8. Намагайтеся бути хорошою людиною (тому що світ тісний)

Скажу про це коротко. Це єдина причина, чому я тут - для того щоб знайти нових друзів.

єдина причина, чому я тут - для того щоб знайти нових друзів

Курт Воннегут сказав про це набагато краще: «Я знаю тільки одне правило: потрібно бути добрим, чорт візьми». Золоте правило стало ще більш цінним в нашому такому тісному світі. Важливий урок: якщо ви говорите про когось в інтернеті, він це виявить. Всі набирають своє ім'я в гугл-пошуку. Кращий спосіб перемогти ворогів в інтернеті - ігнорувати їх. Кращий спосіб придбати друзів - говорити про них добре.

Будьте нудними (це єдиний спосіб щось зробити)

9. Будьте нудними (це єдиний спосіб щось зробити)

Як сказав Флобер: «Потрібно бути правильним і послідовним у повсякденному житті - це дозволить бути пристрасним і оригінальним у роботі». Я нудний хлопець, що працює з 9 до 17, і живе в тихому районі разом з дружиною і собакою.

Весь цей романтичний образ богемного художника, який вживає наркотики, тиняється без діла і спить з усіма підряд, - повністю вигаданий. Він призначений для надлюдини або для того, хто хоче померти молодим. Правда в тому, що мистецтво вимагає багато енергії. А енергії не буде, якщо витрачати її на сторонні речі.

Ось кілька порад, які принесли користь особисто мені:

- Бережіть себе;

- Снідайте, робіть пару підтягувань, нормально спіть. Пам'ятайте, що я говорив раніше про те, що хороше мистецтво йде з тіла?

- Не беріть у борг;

- Живіть просто. Заощаджуйте на кожній копійці. Свобода від фінансових стресів означає свободу в мистецтві;

- Знайдіть денну роботу і тримайтесь за неї. Така робота приносить гроші, зв'язок зі світом і рутинним розпорядком. Закон Паркінсона говорить: робота змушує краще розподіляти час. Я працюю з 9 до 17 і займаюся творчістю рівно стільки ж, скільки займався, працюючи по півдня.

- Заведіть календар і щоденник. Вам потрібен список майбутніх і минулих подій. Мистецтво вимагає поступової роботи. Зовсім нескладно написати сторінку в день. Робіть це 365 днів в рік, і у вас вийде велика повість. Календар допоможе вам планувати роботу. Ось календар, який я використав, коли писав книгу.

календар, який я використав, коли писав книгу

Календар показує конкретні цілі, допомагає вам залишатися на плаву і з задоволенням закреслювати виконані завдання. Заводьте календар для будь-якої мети. Розбийте виконання завдання на маленькі проміжки часу. Перетворіть це в гру.

Для минулих подій я пропоную вести щоденник. Це не регулярний журнал, а просто маленька книжечка, в яку потрібно заносити все, що ви робите кожен день. Ви здивуєтеся тому, наскільки корисним може бути таке щоденне записування, особливо через кілька років.

Створіть міцну сім'ю. Це найважливіше, що вам доведеться зробити. Хороший чоловік чи дружина буде не тільки вашим партнером, але і колегою, другом, тим, хто завжди поруч.

Творчість - це відмова від непотрібного

10. Творчість - це відмова від непотрібного

Часто художник кидає саме те, що в результаті робить його мистецтво цікавим. У наше століття інформаційного достатку успіху досягнуть ті, хто зрозуміють, що потрібно відкинути, щоб зосередитися на тому, що для них дійсно важливо. Посвячення себе чомусь означає відмову від інших речей. Це вірно й у відношенні мистецтва.

Творчість - це не тільки речі, які ми вирішуємо включити, а й ті, що ми виключаємо. Або викреслюємо. Ось, мабуть, і все, що я можу сказати.

Автор:

Категорія: Блог mr_smith · Переглядів: 2781 · Додав: mr_smith · Правовласникам!
Рейтинг: 5.0/10



Популярні блоги:

Всього коментарів: 0

Оплата будь-яких послуг через інтернет

Вхід

Логін:
Пароль:

Інформація

Ваш IP: 54.198.132.162
Браузер:

Cайт живе: